8 пречки на добрата хидратация и как да ги преодолеете

Изпитвате ли трудности да пиете достатъчно вода всеки ден? Не сте сами. Много хора смятат, че е предизвикателство да останат хидратирани по различни причини. Ето осем често срещани причини защо не пиете достатъчно вода и някои прости решения, които да ви помогнат да ги преодолеете:

1. Вкусът е ужасен

   Някои хора не харесват вкуса на чешмяната вода. Ако случаят е такъв за вас, помислете за закупуване на воден филтър или добавяне на резен портокал,  лимон или лайм към водата си, за да подобрите вкуса.

2. Ходя до тоалетна често

Докато честото уриниране може да бъде проблем за някои, важно е да запомните, че това е знак, че тялото ви елиминира токсините. Ако урината ви е тъмно жълта или има миризма, това е знак, че трябва да пиете повече вода.

3. Просто забравям

Ако често забравяте да пиете вода, опитайте да поставите чаша вода на кухненския плот и да я пиете всеки път, когато влезете в кухнята. Можете също така да зададете напомняния на телефона си да пиете вода през целия ден.
Бутилка, която можете да носите със себе си навсякъде и ви подсеща, също ще ви помогне да увеличите приема на вода през деня.

4. Не съм жаден

Изследвания показват, че нивото на хидратация може да спадне с до 2-3% преди да усетим жажда. В забързаното ежедневие често потискаме това чувство, защото нямаме вода под ръка и го отлагаме, понякога дори до появата на по-сериозни симптоми на дехидратация като главоболие и замаяност.

Често хората бъркат жаждата с глада, което води до напълняване. Ако откриете, че похапвате, когато не сте гладни, опитайте първо да изпиете чаша вода, за да видите дали всъщност сте гладни.

5. Не обичам студени напитки

Ако не обичате студена вода, опитайте да я пиете на стайна температура.
Чайовете са страхотен заместител на водата като не трябва да прекаляваме с подсладителите.
Можете също така да консумирате богати на вода храни като диня или краставица, за да увеличите приема на вода.

6. Имам нужда от кофеин или захар, за да получа енергия

Кафето също е течност, но кофеинът има доказан диуретичен ефект, който влошава ситуацията повече, отколкото я подобрява, затова с него трябва да се внимава.   
Въпреки че е добре да се насладите на кофеинови или сладки напитки в умерени количества, важно е да запомните, че водата е най-добрият начин да останете хидратирани. Ако имате нужда от освежаване, опитайте първо да изпиете чаша вода.

7. Водата ме подува

Основната причина да се чувствате подути е изпиването на голямо количество вода наведнъж. Това се получава, когато отлагаме приема на вода до момента, в който чувството на жажда е нетърпимо. Най-добрият начин да се справите с този проблем е като държите бутилка вода под ръка, където и да сте.
В допълнение е добре да отпивате по няколко глътки вода на всеки кръгъл час. Така ще избегнете прекомерното ожадняване и поглъщането на голямо количество течност наведнъж.
Подуването на корема за продължителни периоди може да е свързано с нещо друго, така че ако симптомите продължават, потърсете медицинска помощ.

8.Задържам течност

Задържането на течности е защитен механизъм на тялото, който има за цел да осигури достатъчно вода за жизненоважните за тялото процеси. Той се включва, когато приемът на течности и недостатъчен и нерегулярен.
Пиенето на вода през целия ден спомага за намаляване на задържането на течности.
Дехидратацията в комбинация с прием на въглехидрати може да бъде една от причините за задържане на течности, така че е важно да се пие достатъчно вода.

 

В заключение, да останете хидратирани е от решаващо значение за цялостното ви здраве. Ако не пиете достатъчно вода, започнете с добавяне на допълнителна чаша вода към ежедневието си и постепенно увеличавайте приема си.
Инвестирайте в здравето си като се сдобиете с бутилка за многократна употреба, която ви помага да следите колко вода сте изпили. Това ще ви държи отговорни и лесно ще постигате целта си.
Има много ползи да останете хидратирани, така че направете приоритет да пиете достатъчно вода всеки ден.

Back to blog